Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων

Τύπος Μαθήματος: Θεωρία (13 Συναντήσεις x 3 Ώρες)
Διδακτικές Μονάδες:                        5
Επίπεδο Μαθήματα: Υποχρεωτικό
 

Σκοπός Μαθήματος:

Ο κύριος σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες, για να υιοθετήσουν και να ασκήσουν επιτυχώς μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, σε ένα παγκόσμιο, ανταγωνιστικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.  Πιο συγκεκριμένα αυτό το μάθημα στοχεύει:
Να εξοικειωθούν με την έννοια και τη σημασία του Μάρκετινγκ.
Να κατανοήσουν τα Συστήματα Μάρκετινγκ των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων.
 Να Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων κατανοήσουν και να αναγνωρίσουν τη δύναμη και την επιρροή των καταναλωτών στην τμηματοποίηση της αγοράς.
Να εκτιμήσουν τις σημαντικές διοικητικές αποφάσεις για κάθε στοιχείο του Μείγματος Μάρκετινγκ: Προϊόν, Τιμή, Διανομή, Προώθηση.
 

Υπεύθυνοι Διδάσκοντες:

Δρ Βασιλική Αυγελή Εξωτερικός Συνεργάτης
 

Περίγραμμα Μαθήματος:

  1. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ.
    • Βασικές έννοιες στη θεωρία του Μάρκετινγκ.
    • Συστήματα και λειτουργίες Μάρκετινγκ.
    • Μείγμα Μάρκετινγκ.
    • Η σημασία του Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων.
    • Σύνδεση μεταξύ αγροτικού τομέα και βιομηχανίας τροφίμων.
    • Το Μίκρο και Μάκρο Περιβάλλον των επιχειρήσεων αγροτικών προϊόντων και τροφίμων.
  2. Συμπεριφορά καταναλωτή και Τμηματοποίηση Αγοράς
    • Η διαδικασία αποφάσεων στη συμπεριφορά του καταναλωτή.
    • Τμηματοποίηση αγοράς.
    • Βάσεις για την Τμηματοποίηση της αγοράς.
    • Στρατηγικές προσεγγίσεις στην Τμηματοποίηση της αγοράς.
  3. Στρατηγική Προϊόντος.
    • Η διαδικασίας ανάπτυξης νέων προϊόντων.
    • Ο κύκλος ζωής ενός προϊόντος.
    • Στρατηγικές Μάρκετινγκ στη διάρκεια του κύκλου ζωής προϊόντος.
    • Αποφάσεις για τη μάρκα.
    • Αποφάσεις για τη συσκευασία και την ετικέτα.
  4. Στρατηγική Τιμολόγησης.
    • Καθορισμός τιμής.
    • Οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης.
    • Μέθοδοι τιμολόγησης.
  5. Στρατηγική Διανομής.
    • Η σημασία των καναλιών διανομής.
    • Τύποι καναλιών διανομής.
    • Λιανεμπόριο-Χονδρεμπόριο.
    • Φυσική διανομή.
  6. Στρατηγική Προώθησης – Επικοινωνίας.
    • Η διαδικασία της επικοινωνίας.
    • Ανάπτυξη αποτελεσματικής επικοινωνίας.
    • Μείγμα Προώθησης: Διαφήμιση, Προσωπική Πώληση, Δημόσιες Σχέσεις - Δημοσιότητα, Προώθηση Πωλήσεων.
    • Απόφαση για το Μείγμα Προώθησης.
    • Μέτρηση των αποτελεσμάτων της προώθησης. 

Contact Info
Tel: +302810379472
e-mail: mscagro@staff.hmu.gr
Web: www.hmu.gr/mscagro