Η σημερινή ομιλία των IMPACT Talks, 17:00 – 18:00 τοπική ώρα Ελλάδας, έχει θέμα “Results from an Interactive Augmented Reality Experience for Vector Hands-On Trial” και θα ασχοληθεί με την διερεύνηση της εξίσωσης της ευθείας σε διανυσματική μορφή, ένα θέμα στη διανυσματική γεωμετρία που συχνά δυσκολεύει τους φοιτητές, μέσα από μια διαδραστική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Ομιλητής θα είναι ο Linus Geewe (University of Technology Austria).
Σε μία δοκιμή χρήσης, 28 προπτυχιακοί φοιτητές μηχανικής έλυσαν διάφορες συνεργατικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας το εργαλείο AR κατά τη διάρκεια μιας μαθητοκεντρικής μαθησιακής δραστηριότητας σε πανεπιστημιακό μάθημα μαθηματικών. Η επαυξημένη πραγματικότητα συνδυάζει εικονικό περιεχόμενο με την πραγματικότητα, δημιουργώντας μια συνεκτική εμπειρία. Σε σύγκριση με τις εφαρμογές σε υπολογιστές ή κινητές συσκευές, οι εμπειρίες AR, που συχνά χρησιμοποιούν συσκευές κεφαλής (HMD), μπορούν να είναι πιο συναρπαστικές χάρη στην πολυαισθητηριακή αλληλεπίδραση του χρήστη, όπως οι χειρονομίες, οι κινήσεις στον χώρο και η αντίληψη της πραγματικής τρισδιάστατης εικόνας μέσω στερεοσκοπικής προβολής.
Λόγω των πρόσφατων βελτιώσεων στο υλικό και της μείωσης του κόστους, η AR χρησιμοποιείται συχνότερα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις εφαρμογές σε κινητές συσκευές, οι μελέτες που βασίζονται σε HMD είναι υπο-εκπροσωπούμενες. Αν και πολλές μελέτες αναφέρουν τα οφέλη της AR στην εκπαίδευση, όπως η βελτίωση της απόδοσης των φοιτητών, η επίτευξη αυτών των οφελών εξαρτάται από το πλαίσιο χρήσης και την συγκεκριμένη υλοποίηση της AR.
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η τρισδιάστατη και δυναμική φύση της AR είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για τη μελέτη μαθηματικών εννοιών, όπως η εξίσωση ευθείας σε διανυσματική μορφή. Σε σύγκριση με τις εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας (VR), η AR διευκολύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητών. Οι φοιτητές στην περίπτωση της δοκιμής χρήσης ήταν ενθουσιασμένοι με τη χρήση της τεχνολογίας και ανέφεραν μαθησιακά αποτελέσματα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες. Για να ωφεληθούν τα πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών από την AR, απαιτείται η συνεργασία διεπιστημονικών ομάδων. Επιπλέον, η υλοποίηση της AR θα πρέπει να ακολουθεί μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση και να περιλαμβάνει φοιτητές τόσο από τον εκπαιδευτικό όσο και από τον τεχνικό τομέα στη διαδικασία σχεδιασμού.
Σύνδεσμος εγγραφής: https://forms.gle/VBNeiF8oU5FRXU4k6