Ένα μοναδικό, εναλλακτικό, οικολογικό Χριστουγεννιάτικο Δέντρο επέλεξαν να κατασκευάσουν για τις γιορτές φέτος, οι φοιτητές του 7ου εξαμήνου από το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού του ΕΛΜΕΠΑ.
Η εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Ηγεσία και Διοίκηση Αλλαγής» με συντονιστή της ιδέας τον Συνεργάτη Ερευνητή Εμμανουήλ Παπαβασιλείου.
Πρόκειται για μια βιωματική εργασία που είχε σκοπό την καλλιέργεια της έννοιας της ομάδας αλλά και της εμπέδωσης της γνώσης για τα στάδια που προηγούνται πριν την ολοκλήρωση ενός έργου.
Κατά τις 2 εβδομάδες που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το έργο:
– οι φοιτητές ενημερώθηκαν σχετικά με τις προδιαγραφές του έργου (Το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο έπρεπε να κατασκευαστεί από άνθη καλαμιών & τα στολίδια από οικιακό χαρτί ρολό)
– Ο χρόνος παράδοσης του έργου ήταν 2 εβδομάδες.
– Ορίστηκε αρχηγός – η “καποδιστρίτσα“.
– Δημιουργήθηκε προσωρινή ομάδα στο Viber για τον καλύτερο συντονισμό της ομάδας.
Η ομάδα αρχικά συμβουλεύτηκε γνωστές ψηφιακές πλατφόρμες ιδιο-κατασκευών προκειμένου να πάρει ιδέες για το δικό της έργο αλλά και αυτοσχεδίασε στην συνέχεια ανάλογα με την εξέλιξη των δεδομένων της κατασκευής.
Οι φοιτητές μέσα από την βιωματική εργασία αποκόμισαν:
- Ηγετική συμπεριφορά αλλά και εμπειρία για το ρόλο του ηγέτη.
- Εμπειρία του ρόλου της ομάδας. Έπειτα από περισσότερο από 3 χρόνια μαζί, δεν είχαν λειτουργήσει ποτέ ως ομάδα.
- Επικοινωνία: Οι φοιτητές κατανόησαν τη σημασία της ξεκάθαρης επικοινωνίας στην επίτευξη ενός ομαδικού στόχου.
- Θέσπιση στόχων: Οι φοιτητές έθεσαν επιμέρους στόχους για την πραγματοποίηση του σκοπού (ενναλακτικό χριστουγεννιάτικο δένδρο) σύμφωνα με τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες τους.
- Επίτευξη σκοπού: Οι φοιτητές πλέον διαθέτουν την εμπειρία της επίτευξης ενός σκοπού μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο και με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
- Διαχείριση αρνητικών σχολίων: Κατά την διάρκεια της δημιουργίας του δένδρου, οι φοιτητές ήρθαν αντιμέτωποι με αρνητικά σχόλια. Η αντίδραση τους αρχικά περιελάβανε τον διαπληκτισμό. Στη συνέχεια όμως, διαπίστωσαν πως ο χρόνος τους ήταν ιδιαίτερα πολύτιμος για την υλοποίηση του σχεδίου και πως η επιλογή του διαπληκτισμού απλά τους έβγαζε εκτός ρυθμού.
- Δέσμευση: Οι φοιτητές δεσμεύτηκαν απέναντι στο σκοπό, την ομάδα και τον εαυτό τους.
- Παρακίνηση: Η συμμετοχή στην εργασία δεν περιελάβανε κανένα επιπλέον βαθμό, ήταν αποκλειστικά η παρακίνηση από τον καθηγητή να δείξουν ότι είναι μια ομάδα.
Η ομάδα συστάθηκε από τους εξής φοιτητές:
Αρχηγός:
ΣΤΕΛΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ
Μέλη:- ΑΝΤΩΝΙΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
- ΒΑΚΩΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
- ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
- ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
- ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
- ΛΑΓΟΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΝΑ
- ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
- ΜΑΥΡΙΚΗ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
- ΜΕΣΤΡΟΠΙΑΝ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ
- ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΙΡΗΝΗ
- ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑΚΗ ΝΕΦΕΛΗ
- ΠΑΘΙΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
- ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
- ΠΛΑΤΣΙΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
- ΠΛΑΤΣΙΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
- ΠΟΛΥΚΑΝΔΡΙΩΤΗ ΑΡΓΥΡΩ
- ΠΡΑΣΣΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
- ΣΤΕΦΑΝΑΚΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ