ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ  ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΓΑΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ  ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΓΑΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

Η υποβολή αίτησης δωρεάν στέγασης για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 αφορά φοιτητές/φοιτήτριες όλων των κύκλων σπουδών (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς, υποψήφιους διδάκτορες) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
Η αίτηση καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πλατφόρμα  του Πανεπιστημίου https://morpheus.hmu.gr/.

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται από τη Δευτέρα 03 Ιουνίου 2024 έως και την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Οδηγίες Σύνδεσης

Συνδεθείτε στην πλατφόρμα https://morpheus.hmu.gr/ και επιλέξτε είσοδο με τον ιδρυματικό λογαριασμό φοιτητή                            (@edu.hmu.gr).
Όνομα Χρήστη: το ακαδημαϊκό σας e-mail.
Κωδικός πρόσβασης (password): τον κωδικό με τον οποίο συνδέεστε στο e-class.
Αφού συνδεθείτε επιλέγετε «Αιτήσεις» και μετά «Αίτηση στέγασης».

Δικαίωμα υποβολής αίτησης

Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης στέγασης οι παρακάτω κατηγορίες:
Προπτυχιακοί

  • Όσοι φοιτούν για λήψη δεύτερου, ή και παραπάνω, πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Όσοι φοιτούν σε έτος μεγαλύτερο του ν+2, ν = έτη του προβλεπόμενου προγράμματος σπουδών του Τμήματος/Σχολής (ΦΕΚ 114/Α/4-8-2017 ν. 4485/2017 άρθρο 2 παρ. β).
  • Όσοι έχουν συμπληρώσει το 26ο έτος της ηλικίας τους.
  • Όσοι είναι μερικής φοίτησης.

 
Μεταπτυχιακοί

  • Όσοι φοιτούν σε έτος μεγαλύτερο του ν+2, ν = εξάμηνο του προβλεπόμενου προγράμματος σπουδών του Τμήματος/Σχολής (ΦΕΚ 114/Α/4-8-2017 ν. 4485/2017 άρθρο 2 παρ. ββ).
  • Όσοι έχουν συμπληρώσει το 30ο έτος της ηλικίας τους.

 
Υποψήφιοι Διδάκτορες

  • Όσοι φοιτούν σε έτος μεγαλύτερο του 5ου έτους του προγράμματος Σπουδών της Σχολής (ΦΕΚ 114/Α/4-8-2017 ν. 4485/2017 άρθρο 2 παρ. γγ).

 

 

Δικαιολογητικά

Υποχρεωτικά δικαιολογητικά:
 

  1. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο ή το ΚΕΠ ή από το www.gov.gr. Διευκρινίζεται ότι πιστοποιητικά αλλοδαπών αρχών θα πρέπει να είναι νομίμως επικυρωμένα και επίσημα μεταφρασμένα.
  2. Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό) φορολογικού έτους 2023 των γονέων αλλά και του ίδιου του φοιτητή κάτω των 25 ετών και των λοιπών ανήλικων μελών της οικογένειας (εφόσον ο φοιτητής ή τα ανήλικα μέλη υποβάλουν φορολογική δήλωση).

Στην περίπτωση που ο φοιτητής είναι άνω των 25 ετών επισυνάπτεται μόνο η δική του Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό).

  1. Δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) του φορολογικού έτους 2023 των γονέων.

 
Διευκρινίσεις:

  1. Εάν ο/η φοιτητής/τρια είναι άνω των 25 ετών επισυνάπτει μόνο τη δική του/της Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό) φορολογικού έτους 2023, και Φορολογική Δήλωση Ε1 του φορολογικού έτους 2023.
  2. Εάν οι γονείς του/της φοιτητή/φοιτήτριας είναι διαζευγμένοι, υποβάλλονται τα φορολογικά στοιχεία και το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του γονέα που δηλώνει το φοιτητή/τρια ως εξαρτώμενο μέλος. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει απόφαση λύσης γάμου ή διαζευκτήριο (π.χ. στην περίπτωση διάστασης) πρέπει να υποβληθούν τα οικονομικά στοιχεία και των δύο γονέων.
  3. Εάν ο γονέας είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού και δεν υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης στην Ελλάδα, απαιτείται η υποβολή Πιστοποιητικού Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού, το οποίο εκδίδεται από τις αρμόδιες Προξενικές Αρχές σε συνδυασμό με υπεύθυνη δήλωση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr  όπου θα αναφέρεται ότι ο γονέας δεν υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης στην Ελλάδα.
  4. Οι Κύπριοι/ες φοιτητές/φοιτήτριες προσκομίζουν «Φορολογική Βεβαίωση Προσόδων» του 2023 από το Υπουργείο Οικονομικών της Κύπρου (υποχρεωτικά) και για τους δύο (2) γονείς, αλλά και για τους ίδιους τους φοιτητές/τις φοιτήτριες και τα ανήλικα αδέλφια τους (εφόσον υποβάλλουν φορολογική δήλωση).

 
Ειδικότερα για τη μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων απαιτούνται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:

  1. Για την απόδειξη της πολυτεκνικής ιδιότητας: η ιδιότητα του πολυτέκνου αποδεικνύεται με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, συνοδευόμενο από το πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, (άρθρο 5 παρ. θ της Υ.Α. Φ5/68535/Β3/18-6-12, ΦΕΚ1965/Β/2012) το οποίο θα πρέπει να είναι σε ισχύ κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
  2. Για την απόδειξη τριτεκνίας: Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και Ε1 γονέων με 3 εξαρτώμενα τέκνα.
  3. Για την απόδειξη αναπηρίας: «Πιστοποιητικό Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή βεβαίωση σύνταξης ανικανότητας, με ποσοστό στην κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% από αρμόδιο φορέα του δημοσίου, για τον/την φοιτητή/φοιτήτρια, τους γονείς ή τα αδέλφια του/της. Αν το πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής δεν διασαφηνίζει τα κινητικά προβλήματα, αλλά μόνο αναπηρία 67%, τότε συμπληρωματικά απαιτείται ιατρική γνωμάτευση από το Δημόσιο Νοσοκομείο, με υπογραφή και σφραγίδα Διευθυντού είτε Κλινικής Ε.Σ.Υ. ή Εργαστηριακού ή Πανεπιστημιακού Τμήματος αντίστοιχα, που θα βεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη αναπηρία που πιστοποιείται από την Υγειονομική Επιτροπή προκαλεί ή συνδέεται με σοβαρά κινητικά προβλήματα. Στην περίπτωση που δεν υποβληθεί συμπληρωματικά η ιατρική γνωμάτευση, φοιτητής δεν εντάσσεται στην ειδική κατηγορία, λαμβάνει όμως τα αντίστοιχα μόρια αναπηρίας.
  4. Για την απόδειξη ακαδημαϊκού κριτηρίου: ελέγχεται αυτόματα από το φοιτητολόγιο.
  5. Για την απόδειξη τέκνου μονογονεϊκής οικογένειας απαιτείται κατά περίπτωση:

α) σε περίπτωση χηρείας: ληξιαρχική πράξη θανάτου.
β) σε περίπτωση άγαμης μητέρας: Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης της μητέρας και Υπεύθυνη Δήλωση Ν.1599/1986 αυτής, ότι δεν είναι έγγαμη και δεν έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

  1. Για την απόδειξη αδερφού/φής φοιτητή /τριας:

Απαιτείται βεβαίωση από το Τμήμα/Σχολή στην οποία να προκύπτει ότι ο αδερφός/φή του αιτούντος – κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης – είναι προπτυχιακός φοιτητής/τρια α΄ κύκλου σπουδών στην Ελλάδα. Στην περίπτωση περισσότερων του ενός αδερφού φοιτητή, αποδίδεται 1 μόριο επιπλέον. Σημειώνεται ότι, με βάση τα παραπάνω, δεν μοριοδοτούνται (σε αυτό το κριτήριο) οι αιτήσεις με βεβαιώσεις για αδέρφια που φοιτούν σε σχολές του εξωτερικού και στην Ελλάδα: σε Στρατιωτικές Σχολές, Σχολές Αστυνομίας, σε Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και της Πυροσβεστικής, δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ.

  1. Αποδεικτικό ανεργίας: Γίνεται δεκτή μόνο πρόσφατη βεβαίωση συνεχούς χρόνου ανεργίας του Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ), διαστήματος μεγαλύτερο ή ίσο των 3ων μηνών από την ημέρα υποβολής της αίτησης στέγασης και σε ισχύ κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
  2. Κύπριοι, ομογενείς και αλλοδαποί φοιτητές:

Πρέπει να προσκομίζουν τα δικαιολογητικά που προσκομίζουν και οι φοιτητές των οποίων η οικογένεια έχει μόνιμη κατοικία εντός Ελλάδος. Όλα τα έγγραφα που εκδίδονται από αλλοδαπές αρχές πρέπει να συνοδεύονται από επίσημη μετάφραση στα ελληνικά.
 
Επισημαίνεται ότι:

  • Η αίτηση αξιολογείται μόνο εφόσον σε αυτήν έχουν επισυναφθεί σωστά σε ηλεκτρονική μορφή (αρχεία PDF) όλα τα υποχρεωτικά δικαιολογητικά.
  • Τα υπόλοιπα δικαιολογητικά αξιολογούνται και προστίθενται στο σύνολο των μορίων του/της αιτούντος/σας, εφόσον επισυνάπτονται και πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται γι’ αυτά.
  • Το αρμόδιο Τμήμα Φοιτητικών Παροχών κατά την αξιολόγηση της αίτησης έχει δικαίωμα να ζητήσει αποδεικτικά στοιχεία όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  • Η Υπεύθυνη Δήλωση που περιλαμβάνεται στην ηλεκτρονική αίτηση στέγασης υπέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του Ν. 1599/1986 και η ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλονται μ’ αυτή τη δήλωση μπορεί να ελεγχθεί με βάση τα αρχεία άλλων υπηρεσιών (άρθρο 8 παρ. 4 Ν. 1599/1986).

 
Εάν υποβληθούν παραποιημένα έγγραφα ή ψευδή στοιχεία ο/η αιτών/αιτούσα αποκλείεται από την παροχή δωρεάν στέγασης.
 

Διαδικασία υποβολής

Μορφή δικαιολογητικών
Κάθε συνημμένο δικαιολογητικό για να ανέβει σωστά στην αίτηση θα πρέπει να πληροί τα ακόλουθα:

  • Μορφή αρχείου: PDF  (όχι φωτογραφία κ.λ.π.) και να έχουν τον κατάλληλο προσανατολισμό.
  • Ονομασία αρχείου σε λατινικούς χαρακτήρες χωρίς κενά και χωρίς ειδικούς χαρακτήρες (.,/,*,-…κτλ).
  • Ονομασία αρχείου έως 15 χαρακτήρες.
  • Μέγεθος αρχείου έως 5ΜΒ ανά αρχείο.
  • Κάθε δικαιολογητικό (π.χ. Ε1, πιστ. οικ. κατάστασης) πρέπει να είναι ολόκληρο σε ένα (1) ηλεκτρονικό αρχείο και όχι κάθε σελίδα χωριστά. Σε περίπτωση που τα δικαιολογητικά επισυνάπτονται σε χωριστές σελίδες δεν θα γίνονται δεκτά.

Τα αρχεία που δεν είναι αποθηκευμένα με τον τρόπο που περιγράφεται παραπάνω, δεν ανεβαίνουν σωστά στην αίτηση και δεν εμφανίζονται.  

Αξιολόγηση Αίτησης

Μετά από τον έλεγχο της αίτησής σας από το Τμήμα Φοιτητικών Παροχών και αν αυτή έχει ελλείψεις, θα λάβετε μήνυμα στο ιδρυματικό σας email όπου θα αναφέρεται: «η Αίτησή σας είναι σε αναθεώρηση» και στις παρατηρήσεις θα αναφέρονται πληροφορίες σχετικά με την έλλειψη και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της αίτησής σας.
Μετά την αξιολόγηση της αίτησης από το Τμήμα Φοιτητικών Παροχών θα λάβετε μήνυμα στο ιδρυματικό σας email που θα αναφέρεται ότι «η αίτησή σας έχει εγκριθεί». Η αίτησή σας έχει χαρακτηρισθεί ως «ΕΛΕΓΜΕΝΗ» και δεν έχετε καμία εκκρεμότητα ως προς τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να ενταχθεί στην τελική κατάταξη του συνόλου των αιτήσεων.
Η έγκριση ή όχι του αιτήματός σας εξαρτάται από το σύνολο των αιτημάτων (σειρά κατάταξης) καθώς και από τη μοριοδότησή σας. Στο ίδιο μήνυμα θα αναγράφεται ο αριθμός μορίων.
Ο κατάλογος των δικαιούχων παροχής δωρεάν στέγασης μετά από την έγκρισή του από την αρμόδια Επιτροπή Φοιτητικής Μέριμνας θα αναρτηθεί στον ιστότοπο της Φοιτητικής Μέριμνας (https://hmu.gr/merimna) και θα συνοδεύεται από ανακοίνωση με πληροφορίες για την εξυπηρέτηση των δικαιούχων φοιτητών.
Έπειτα από την ανάρτηση των αποτελεσμάτων υπάρχει δυνατότητα υποβολής ενστάσεων σε προθεσμία που ορίζεται από το Τμήμα Φοιτητικών Παροχών της Διεύθυνσης Φοιτητικής Μέριμνας.

Επικοινωνία

Οι φοιτητές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την υποβολή της αίτησής τους παρακαλούνται να επικοινωνούν για παροχή διευκρινήσεων με το Τμήμα Φοιτητικών Παροχών στα τηλέφωνα 2810 379397 και 2810 379140 ή να αποστέλλουν email στο dfm@hmu.gr
Η επικοινωνία των φοιτητών με το Τμήμα Φοιτητικών Παροχών γίνεται αποκλειστικά μέσω του ακαδημαϊκού email προκειμένου να γίνεται η ταυτοποίηση των στοιχείων τους.
Δικαιολογητικά και αιτήματα που αποστέλλονται από άλλους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς, δεν γίνονται δεκτά.
Πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη των αιτήσεων δίδονται αποκλειστικά στον/στην αιτούντα/τούσα φοιτητή/τρια.